mandag den 6. februar 2012

Blomsterbergs kanelsnegle

I går var jeg hjemme hos mine forældre og hvis der er noget, vi holder af, så er det Mette Blomsterbergs kanelsnegle.
Der findes intet bedre på en kold søndag. De er super lækre og opskriften findes her.
For at holde formen på sneglene bruges aluminiumsforme. 


















INGREDIENSER (10 stk.)


Dej


3
dl
sødmælk
50
g
gær
100
g
rørsukker
200
g
smør
4
stk
æg
1
stk
korn fra vanillestang
1
spsk
kanel
1
spsk
kardemomme
1
spsk
ingefær
1
spsk
groft slat


mel
Remonce
250
g
smør
200
g
rørsukker
2
spsk
kanel

















1. Smuldr gær i en skål og tilsæt æg, vanille, kanel, kardemomme, ingefær og rørsukker.
2. Lun mælken og kom saltet i. Bland lidt mel i og tilsæt smørret.  
3. Tilsæt mel og ælt dejen indtil den er glat og smidig (mel er ikke afmålt).
4. Lad dejen hvile 15 min.
5. Imens laves remoncen: smør, rørsukker og kanel røres godt sammen.
6. Rul dejen ud og spred remoncen i et jævnt lag.
7. Dejen rulles sammen til en roulade på den smalle led og skæres i skiver – ca. 1½ cm.
8. Lad sneglene hæve i mindst 35 min. inden de pensles og bages.
9. Sneglene bages i 15-18 min. på 185 grader.

Lækre og varme!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar