søndag den 12. februar 2012

Brombær crumble cake

Søndagens kage blev i dag en brombær crumble cake. 
Opskriften fandt på bloggen Chocolat
Jeg synes bestemt, den er et kig værd – jeg er selv blevet fast læser. 
Der er rigtig mange lækre opskrifter og billederne er lige til at spise!
Denne kage er super lækker og de lidt syrlige brombær gør, 
at kagen ikke bliver alt for sød…og så er den crispy på toppen.

















INGREDIENSER

Dej
120
g
smør
120
g
sukker
120
g
mel
2
stk
æg
150
g
brombær
Crumble
40
g
smør
40
g
sukker
40
g
mel
30
g
mandler
30
g
marcipan, revet
30
g
hvid chokolade


Dej
1. Pisk smør og sukker luftigt.
2. Tilsæt herefter æggene et ad gangen mens der piskes.
3. Når dejen er let og luftigt, vendes melet i med en dejskraber.
4. Fordel dejen i en form med bagepapir (jeg brugte en tærteform).
5. Fordel brombærrene.
Crumble
6. Riv marcipan og hak chokolade og mandler og fordel det på kagen.
7. Smuldre smør i mel og sukker og fordel det på kagen.
8. Kagen bages i ca. 45-50 min. på 175 grader. 


3 kommentarer:

  1. Yum! Det ser bare super lækkert ud (:

    - Kit

    SvarSlet
  2. Tak Kit, det smager ligeså godt, som det ser ud ;)

    Hilsen Victoria

    SvarSlet
  3. Uhm det ser godt ud :)
    Jeg har kun prøvet at lave crumble med rabarber :)
    http://fridaspeach.wordpress.com/2012/06/22/rhubarb-crumble/

    Må prøve din opskrift... Snart!

    /Frida

    SvarSlet