mandag den 23. januar 2012

Vanille cupcakes med lime

I går havde jeg sådan lyst til kage, så jeg bagte en gang cupcakes med vanille og lime.
Til toppen lavede jeg en frosting med lime - det smager godt med en 'sur' frosting til en sød kage.
Resultatet blev således:


























INGREDIENSER (12 stk.)

100
g
smør
125
g
sukker
240
g
mel
½
dl
mælk
2
tsk
bagepulver
2
tsk
vanillesukker
¼
tsk
salt
2
spsk
creme fraiche
2
stk
æg
1
stk
lime, revet skal
½
stk
lime, saft





1. Smør og sukker piskes sammen, creme fraiche piskes i til det er luftigt.
2. Herefter kommes æg og mælk i. Tilsæt de øvrige indgredienser.
3. Kom dejen i muffinsforme.
4. Kagerne bages i 18-20 min. på 200 grader.



Til frostingen prøvede jeg mig frem med flormelis, smør, limesaft og lidt vanillesukker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar