tirsdag den 24. januar 2012

Kartoffelsuppe

Der er intet bedre end suppe på en kold vinterdag.
Derfor lavede jeg kartoffelsuppe til aftensmad.
Denne suppe er helt klart min favorit - den er lidt tyk og cremet i konsistensen.



INGREDIENSER (4 pers.)
1
kg
kartofler, skrællet
200
g
porre, renset
15
dl
grøntsagsbouillon
1
dl
fløde
40
g
smør


salt og peber


1. Skræl kartoflerne og skær dem i tern. Rens porrerne og skær dem i ringe.
2. Kartofler og porrer smørdampes i en gryde i 6-8 min.
3. Herefter tilsættes grøntsagsbouillon. Lad det koge i 25-30 min.
4. Brug en stavblender til at blende suppen. Suppen bringes herefter i kog igen og fløden tilsættes.
5. Smag til med salt og peber.


Som tilbehør plejer jeg at stege bacon i tern.
Man kan også bage et flute eller lave rugbrødscroutoner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar